.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
سخنان خط قرمزی دادکان درباره پشت پرده انتخاب وزیر ورزش
خاتمی مرا بعنوان وزیر به روحانی پیشنهاد داد

رئیس پیشین فدراسیون فوتبال ایران، شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی، سخنان جالبی گفت؛ از اینکه خاتمی او را به روحانی پیشنهاد داد گرفته تا حرف‌های او درباره اختلاف نظرش با علی آبادی و حضور در دانشگاه آزاد.

در حالی که افکار عمومی و رسانه‌ها، شب گذشته درگیر قرعه‌کشی جام‌جهانی و ترکیب هم‌گروه‌های ایران در رقابت‌های جام‌جهانی بودند، محمد دادکان، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال که تیم ملی ایران آخرین جام‌جهانی خود را در زمان مدیریت او تجربه کرده بود، مهمان برنامه خط قرمز شبکه دو بود، سخنان جالبی گفت؛ از رخدادهای فدراسیون فوتبال زمان او تا ماجراهای پشت پرده انتخاب وزیر ورزش و جوانان و حضور او در دانشگاه آزاد.

به گزارش شمال نیوز به نقل از «تابناک»، آخرین ساعات شب گذشته و نخستین ساعات بامداد امروز، محمد دادکان، مهمان برنامه خط قرمز ورزش از نگاه دو بود تا به قول مجری این برنامه، دادکان را از خط قرمز بگذراند؛ رویدادی که البته با علاقه از سوی دادکان رخ داد، ولی بر خلاف همه افشاگری‌های و صحبت‎‌های جنجالی رایج فوتبال ایران در آن خبری از بی‌احترامی و پرخاشگری نبود و متانت دادکان تا پایان برنامه در گفتن برخی حقایق پشت پرده ورزش ایران مهم‌تر از حرف‌هایی بود که در این برنامه گفت.

شاید مهم‌ترین بخش‌‌ سخنان‌ دادکان، آنجایی بود که او در خصوص انتخاب وزیر ورش و جوانان دولت تدبیر و امید سخن گفت و اینکه چندین و چند بار با او در این باره صحبت شد و به اطلاع او رسید که نظر روحانی برای تصدی این پست روی گزینه دادکان است؛ اما با مخالفت برخی‌‌ از جمله صالحی امیری این اتفاق نیفتاد.

دادکان در خصوص اینکه درباره حضورش در وزارت ورزش صحبتی شد یا نه، گفت: صحبت‌هایی شد اما آن کسانی که برای وزارت معرفی شدند، استحقاق بیشتری از من داشتند. من دو بار با مسئولان دولت جدید جلسه داشتم که نخست آقای صالحی امیری پیش از انتخاب وزرا بنده را در جلسه‌ای خواستند که در آن جلسه، آقای ربیعی وزیر کار نیز بودند. یک گروه کار‌شناسی تشکیل شده بود و به من گفتند که کارگروه متشکل از آقای هاشمی‌طبا و سجادی وجود دارد. البته من گفتم که این کارگروه نیست، بلکه خودشان گروه هستند. من گفتم این کارگروهی که تشکیل شده، دنبال انتخاب‌ نیستند، بلکه به ‌دنبال انتخاب شدن هستند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: با آقای صالحی امیری به بحث اصلی وارد شدیم و ایشان گفتند که آقای روحانی برای وزارت ورزش چهار مشخصه می‌خواهند؛ نخست اینکه وزیر پیشنهادی متخصص باشد، دوم خوشنام باشد، سوم با فساد در ورزش مبارزه کند و در پایان هم در امر خصوصی‌سازی به ورزش کمک کند.

من به آقای امیری گفتم: مشخصه سوم و چهارم را دارم، ولی دو مشخصه اول را باید از مردم بپرسید.

آقای ربیعی به من گفت: شما شرایط تخصص و خوشنامی را دارید‌ و پس از دو جلسه‌ای که داشتیم، من به مسافرت رفتم، اما آقای سلطانی‌فر ‌وزیر پیشنهادی معرفی شد.

دادکان با بیان اینکه دولت مشخصه‌هایی را اعلام کرد، ولی آن‌ها را رعایت نکرد، اظهار داشت: ‌‌این دولت هم می‌توانست مانند دولت پیشین مشخصه‌ای نگذارد و وزیرش را معرفی کند؛ اما دولت کنونی مشخصه‌هایی‌ گذاشت و آن‌ها را رعایت نکرد. من دنبال وزارت نبودم اما به ‌هر حال صاحب‌نظر هستم. البته افراد این دولت به من گفتند: شما صاحب‌نظر‌ و مدنظر ‌هستید‌ و حتی از من رزومه‌ای هم خواستند اما فرد دیگری را معرفی کردند.

وی درباره ‌رابطه‌اش با رئیس‌جمهور قبلی گفت: آقای احمدی‌نژاد پس از اینکه ما به جام جهانی رفته بودیم، من را خواستند و اعلام کردند که آقای علی‌آبادی را به ریاست ‌‌سازمان تربیت بدنی برگزیده‌اند. به او گفته بودم ‌به دادکان بچسب و از نظریات او استفاده کن. من رابطه خوبی هم با آقای احمدی‌نژاد داشتم و با کسی دشمنی ندارم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در پاسخ به این ‌که پس از پایان دولت احمدی‌نژاد با او دیداری داشته یا نه، گفت: دیدار نداشتم، ولی یکی از دوستان به من گفت: جلسه‌ای با آقای احمدی‌نژاد داشته باش، اما من گفتم زمینه فراهم‌ نیست. من با کسی دشمنی ندارم و به ‌نظرم هر فردی بتواند به کشور کمک کند، باید کار کند.

وی درباره گودرزی، وزیر ورزش گفت: او فردی دانشگاهی است؛ با این ‌حال کار سختی پیشِ ‌روی دارد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره بحث وزارت ورزش و گزینه بودن خودش برای این وزارتخانه گفت: روزی که شریعتمداری به قصد سرپرستی‌ به وزارت ورزش می‌رفت، به ‌دنبال من آمد و گفت که می‌خواهد من را ‌گزینه وزارت معرفی کند؛‌ البته نمی‌دانم که بعداً چه شد که این گونه نشد!
 
دادکان درباره اینکه چرا در آن روز به عکاسان گفته شده بود از او عکس نگیرند، اظهار داشت: وقتی از مدیر روابط عمومی وزارت ورزش پرسیدم،‌ پاسخ داد: کیومرث هاشمی چنین درخواستی داشته و البته در ‌پایان گفته شد که صالحی امیری نظرش نسبت به من خوب نبوده است، به ‌هر حال، امیدوارم دلایل صالحی برای خودش منطقی و قابل هضم باشد.

وی ادامه داد: امیدوارم هر فردی می‌آید، بتواند خدمت کند.‌ پس از هشت سال که آن‌ها نتوانستند کار کنند، نیاییم هشت سال دیگر هم بگوییم این‌ها نمی‌توانند کار کنند. اگر کسی نمی‌تواند وظایفش را انجام دهد، بهتر است ‌کنار‌ه بگیرد.

هم‌اکنون پرسش ‌من این است که چرا نتوانستیم برای ورزش خود مدیر پرورش دهیم تا باز هم هشت سال نگذرد و نگوییم نشد؟!

رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: دولت جدید هم باز به‌ دنبال مدیرانی رفته که سی سال پیش بودند. من دوست دارم از مدیران جوان استفاده شود و مدیری که صاحب فکر و اندیشه باشد به میدان بیاید.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال ادامه داد: در مورد کاندیداهای کنونی دولت هم نام‌هایی ‌شنیده‌ام که بر این باورم حق آن‌ها نیست و باید اجازه دهند، یک قهرمان تحصیل‌کرده ملی و المپیکی، ریاست کمیته ملی المپیک را به‌ عهده بگیرد.

دادکان افزود:‌‌ اکبر ناطق نوری و محمد خاتمی، من را برای وزارت ورزش به روحانی پیشنهاد داده بودند؛ البته در جریان موضع‌گیری هاشمی رفسنجانی در این ‌باره نیستم، ولی اینکه من انتخاب نشدم، مهم نیست و مهم این است که بتوانیم خدمت کنیم.

دادکان، صفایی فراهانی و مهرعلیزاده

بخش دیگری از سخنان دادکان درباره رابطه او با صفایی فراهانی بود. دادکان در مورد روابطش با وی گفت: صفایی فراهانی گروهی داشت که به گروه مشورتی از آن‌ها یاد می‌کرد و هر زمان ‌از او خواسته می‌شد، نام این گروه را بگوید، اعلام نمی‌کرد. انتقادهای من نیز از همان ‌جا آغاز شد، چرا که نام‌های این گروه را می‌دانستم و به آن‌ها نقد داشتم. مدت کوتاهی که گذشت، از طرف فدراسیون برای همکاری دعوت شدم.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: صفایی فراهانی من را به‌ ‌نایب‌رئیسی و رئیس سازمان لیگ بر‌تر انتخاب کرد و من هم‌ شبانه‌روزی کار می‌کردم. پس از رفتن صفایی هم جمله «کاچی به از هیچی» را به کار بردم، چرا که او را میان سایر گزینه‌ها بهتر می‌دانستم.

‌صفایی فراهانی به ‌دلیل اختلافاتش با مهرعلیزاده، از کار کناره گرفت. صفایی فراهانی و مهرعلیزاده ـ که من از هر دوی آن‌ها به ‌نیکی یاد می‌کنم ـ نتوانستند با یکدیگر کار کنند و به ‌دلیل اختلافاتی که داشتند از هم جدا شدند.

علیپور، عزیز محمدی و نبی

دادکان درباره بحث بازیکنان منشوری گفت: عباراتی چون بحث منشوری را «من‌درآوردی» می‌دانم. وی در مورد اینکه علی‌پور گفته او دادکان را به فوتبال آورده، گفت: من علی‌پور را به فدراسیون فوتبال آوردم و در حوزه نوجوانان و جوانان مسئولیت‌هایی به او دادم. عزیز محمدی و نبی هم در دوره من به فدراسیون آمدند. آن‌ها اکنون هم می‌توانند به فوتبال ما کمک کنند اما حتماً باید در جایگا‌هایشان تغییری پدید آید.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد علی‌پور، عزیز محمدی و نبی تصریح کرد: زمانی که در آلمان بودم، همه آن‌ها لابی کرده و گفته بودند پس از رفتن دادکان هم حاضر به همکاری هستیم‌ و هم‌اکنون نیز ‌اگر تغییری در فدراسیون فوتبال صورت بگیرد، آن‌ها حاضر هستند با هر کسی که سر کار بیاید بیعت کنند.

دادکان درباره اینکه افرادی چون علی‌پور را به فوتبال آورده، گفت: علی‌پور پیش از من در فدراسیون بود، شاید او می‌خواست جای بن‌همام را بگیرد، ولی او قبل از من در فوتبال بود. به ‌هر حال نوآموز و پهلوان، بهترین گزینه‌هایی بودند که من همراه با خود داشتم.

دادکان و علی‌آبادی

وی درباره به کار بردن واژه اجنبی‌پرست در مورد خودش نیز تأکید کرد: کیومرث هاشمی و محمد علی‌آبادی، این جمله را درباره من به کار برده‌اند؛ اما پاسخ من این است: آیا من در دامن خارجی‌ها بودم یا شما که کمیته ملی المپیک را به جایی رساندید که خارجی‌ها درباره آن اظهارنظر کنند؟

مطمئن باشید این افراد پس از این دیگر ‌در کمیته المپیک نخواهند بود، به ‌دلیل این که جامعه ورزش آن تفکرات را نمی‌پذیرد.

دادکان افزود: زمانی که تیم ملی به جام جهانی آلمان رفت، رئیس وقت سازمان تربیت بدنی دشمن شماره یک تیم ایران بود و خانواده من پس از باخت ایران به مکزیک تماس گرفتند و گفتند که یک گزارشگر و یک کار‌شناس در تلویزیون گفته‌اند که آبروی ملی‌مان زیر سؤال رفته است. آیا با باخت به مکزیک و پرتغال حیثیت ملی ما زیر سؤال رفت؟

فوتبال ناپاک

وی در بخش دیگری از سخنانش به دستمزد مربیان در زمان خودش اشاره کرد و گفت: شاهرخی ۱۵ میلیون و فرکی ۱۲ میلیون تومان می‌گرفتند. قرارداد برانکو برای ۲۸ ماه ۹۰۰ هزار دلار، معادل یک میلیارد تومان بود که این رقم را برای ۲۸ ماه و نه یک سال گرفت.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال درباره استفاده از مربیان بهتر از برانکو گفت: ‌من هم قبول دارم کی‌روش بر‌تر از برانکو بود؛ اما باید توجه کنیم ما برای ۲۸ ماه به برانکو یک میلیارد دادیم اما هم‌اکنون در فوتبال خودمان مربیان باشگاهی یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای یک فصل می‌گیرند.

دادکان تأکید کرد: بحث مربوط به سقف قرارداد دروغ است و واقعیت ندارد. فوتبال ما هیچ ‌زمانی ناپاک نبوده، بلکه آدم‌های آن ناپاک بوده‌اند؛ آدم‌هایی که یک میلیارد پول می‌گیرند ناپاک هستند. هنوز هم بر این باورم کسی در فوتبال ما بیش از ۱۰۰ میلیون تومان نمی‌ارزد و اگر روزی یک مربی ما را کشورهای عربی بردند، این بحث را می‌پذیرم.

وی ادامه داد: مربی در فوتبال ما یک و نیم میلیارد تومان پول می‌گیرد، در حالی که ۵۰ میلیون هم ارزش ندارد.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال در مورد مشاوره دایی با قلعه‌نویی برای پذیرفتن سرمربیگری تیم ملی با او یادآور شد: هم دایی و هم قلعه‌نویی به من زنگ زدند و من به هر دوی آن‌ها گفتم به تیم ملی بروید و مطمئن باشید که طعمه هستید. خوشبختانه علی دایی در یک برنامه گفت، ‌اگر به توصیه دادکان گوش کرده بودم، این‌گونه نمی‌شد، اگر از قلعه‌نویی هم بپرسید او هم همین را خواهد گفت.

دادکان تأکید کرد: بی‌انضباطی مالی، باشگاه‌های ما را فراگرفته و مطمئن باشید پس از جام جهانی دیگر نمی‌توان چرخ این فوتبال را چرخاند، چرا که بازیکنان به کمتر از یک میلیارد راضی نخواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بزرگان دولت باید هیأت مدیره کارخانه‌ها و مجموعه‌های صنعتی را بخواهند و به آن‌ها بگویند که چه ‌اندازه در فوتبال سرمایه‌گذاری کنید. این هزینه‌های بیست، سی میلیاردی معنا ندارد. /250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.052 seconds.